آموزشی

راهنمای خرید بهترین اسکنر بازار

راهنمای خرید بهترین اسکنر بازار

گزینه‌های عالی برای اسکن باکیفیت

انواع مختلفی از اسکنرها در ابعاد مختلف با کارایی‌های متفاوت در بازار لوازم جانبی در دسترس قرار دارند. اگر شما هم قصد خرید اسکنر را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا در راهنمای خرید بهترین اسکنر دیجی کالا مگ، طیف گسترده‌ای از اسکنرهای برتر دیجی کالا را به شما معرفی و بررسی کنیم.

اسکنر حرفه‌ای اسناد کانن مدل DR-6030C، یک محصول فوق‌العاده باکیفیت و کاربردی است و به لطف قابلیت‌های خوب و حرفه‌ای که ارائه می‌دهد، با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می‌رسد. این محصول ابعاد بسیار جمع‌وجوری دارد و به راحتی می‌توان آن را کنار میز کار و مانیتور کامپیوتر قرار دارد. بهترین اسکنر اداری و حرفه‌ای کانن، در حین انجام کار صدای متوسطی تولید می‌کند و از این بابت نیز هیچ نگرانی وجود ندارد. این اسکنر کانن از فناوری سنسور سه خطی CMOS CIS و فرآیند انتقال فایل تصویر JPEG فشرده‌سازی شده پشتیبانی می‌کند و سرعت اسکن سیاه‌وسفید و رنگی آن به ۸۰ برگ در دقیقه می‌رسد. رزولوشن اپتیکال این اسکنر برابر با ۶۰۰ dpi است و قابلیت اسکن دو رو آن نیز با سرعت عالی ۱۶۰ تصویر در دقیقه انجام می‌شود. سایز اسکن این دستگاه A3 است و به‌ منظور اسکن دسته‌ای اسناد، از قابلیت تغذیه خودکار ADF نیز پشتیبانی می‌کند و و ظرفیت ۱۰۰ برگی نیز دارد.

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 3500 f1، دو حالت تخت و تغذیه‌ی خودکار برای اسکن کردن را ارائه می‌دهد و قادر است به صورت دو رو نیز به اسکن اسناد در یک مرحله بپردازد. این محصول حدود ۵ کیلوگرم وزن دارد و عمق رزولوشن اپتیکال این محصول در حالت ADF برابر با ۶۰۰ و تخت برابر با ۱۲۰۰ dpi است. این محصول مجهز به فناوری تغذیه‌‌ی خودکار ADF است تا اگر حجم زیادی از برگه‌های مختلف را برای اسکن دارید، نیازی به اسکن تک‌تک اسناد نداشته باشید. ScanJet Pro 3500 f1 توانایی اسکن کردن حدود ۳۰۰۰ برگه در روز را دارد و سینی آن نیز می‌تواند ۵۰ برگه را در خود نگه دارد.

این دستگاه برای متصل شدن به کامپیوتر از درگاه USB 2.0 بهره می‌برد و همچنین مجهز به صفحه‌نمایش ۲ خطی است که می‌توان از آن برای کنترل دستگاه استفاده کرد. قابلیت اسکن عکس نیز در این محصول در اختیار کاربران قرار گرفته و در کمتر از مدت ۱۰ ثانیه می‌تواند یک عکس ۱۵ × ۱۰ را با وضوح ۲۰۰ dpi به راحتی اسکن کند. بهترین اسکن حرفه‌ای اچ پی از قابلیت تشخیص متن OCR نیز پشتیبانی می‌کند و اسکن صفحه‌ی A4 را در مدت زمان ۱۴ ثانیه با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد.

اگر برای اسکن عکس‌ به دنبال یک محصول بسیار باکیفیت و پرامکانات هستید، اسکنر عکس اچ پی مدل ScanJet 200 یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای خرید در بازار است. این محصول ابعادی ۳۷۳x274x44.5 میلی‌متری و وزن ۱.۷ کیلوگرمی دارد و جزو دستگاه‌های غیر‌قابل حمل قرار می‌گیرد. سرعت اسکن سیاه و سفید این محصول ۲۰ تا ۳۰ ثانیه است و این موضوع در مورد اسکن رنگی نیز به همین شکل صدق می‌کند. عمق رزولوشن اپتیکال این محصول ۲۴۰۰ dpi است و رزولوشن دیجیتال ۱۹۲۰۰ dpi را ارائه می‌دهد. ۴ کلید اسکن، کپی، اسکن به ایمیل و اسکن به PDF روی بدنه‌ی بهترین اسکنر عکس اچ پی تعبیه شده و از فناوری CIS نیز پشتیبانی می‌کند. در این تکنولوژی به جای بهره‌گیری از لنزهای دوربینی، از لنزهای فیبرنوری برای تبدیل اسناد به عکس در اسکنر استفاده می‌شود.

۱۰ نکته که قبل از خرید پرینتر لیزری باید به آن‌ها توجه کنید

یکی از نقاط ضعف بزرگ این محصول، نداشتن قابلیت اسکن دو رو است، اما قابلیت اسکن به فرمت‌های مختلف را دارد و از فناوری تشخیص متن OCR نیز پشتیبانی می‌کند. سایز اسکن برگه‌های بهترین اسکنر برای اسکن عکس اچ پی A4 است و با استفاده از درگاه USB ۲.۰ می‌توان آن را به کامپیوتر متصل کرد. همچنین این محصول یک نرم‌افزار اختصاصی نیز دارد که با نصب آن روی کامپیوتر می‌توانید به بخش‌ها و تنظیمات مختلف آن دسترسی پیدا کنید.

نتیجه گیری

اسکنرها بدون شک یکی از مهم‌ترین ماشین‌های اداری به شمار می‌روند که کارایی بسیار بالایی دارند و در ادارات، دانشگاه‌ها و محل کار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار بسیار کاربردی، عکس‌ها، فایل‌ها، متون مختلف و اسناد فیزیکی شما را به نسخه‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند که قابلیت ویرایش و تبدیل شدن به فایل‌هایی با فرمت مختلف را نیز دارد. در راهنمای خرید بهترین اسکنر دیجی کالا مگ، به معرفی و بررسی ۱۰ اسکنر باکیفیت و پیشرفته در رنج‌های قیمتی مختلف پرداختیم تا انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای خرید شما بسیار آسان‌تر از قبل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *